Dzień dobry
Dzisiaj o psionice.
Photo by Alexander Krivitskiy on Unsplash
Psionika (Ψ, ψ – psyche (dusza i umysł), psychika i psychologia; w skrócie psi 23. litera klasycznego alfabetu; „psi” + „electronics” = „psionic”) w parapsychologii wspólne określenie wszystkich zjawisk paranormalnych, związana jest dziedziną psychotroniki, o której niedawno pisałam. Na to składają się w głównej mierze moce psychiczne, walki umysłów, telepatia, telekineza, jasnowidzenie, po prostu specjalne zdolności mentalne. Psionikę podzielono na:
-Psi-gamma (postrzegania)
-Psi-kappa (dla akcji i manipulacji)
Przykładowe *zaklęcia:
Uderzenie umysłu – fala telekinetycznej mocy
Pole siłowe – podobnie działa jak tarcza, tyle że jest ona telekinetyczną barierą niewrażliwą na ataki
Broń telekinetyczna – dodatkowa energia do siły zaklęć albo do napełnienia broni.
Miażdżące więzienie – cel zostaje zamknięty w telekinetycznej klatce i wewnątrz otrzymuje obrażenia.
Zagubiony – rzucający zaklęcie musi wystarczająco mocno się skupić i zaatakować wprawiając w wibracje, bądź tworząc echo za pomocą swojego umysłu. Wywołuje, to zamęt, a dotknięta nim postać zaczyna działać chaotycznie: atakuje przyjaciół, siebie i używa czasem cennych przedmiotów. U maga przy słabej woli może ten atak w ogóle nie zadziałać lub może zniszczyć jego własny umysł. Nie należy tego ataku używać na silnym umyśle, ponieważ atak może zostać odbity.
Rozkojarzenie – czar dezorientacji. Potraktowane nim istoty nie mogą podejmować żadnych działań (ataku, obrony, rozmowy).
Telekineza – przenoszenie małych, niezbyt ciężkich przedmiotów.
Psionika występuje głównie w literaturze, grach, filmach gatunku Science Fiction:
-Final Fantasy
Źródło tekstu:
https://sfery.fandom.com/wiki/Psionika
https://pl.wikipedia.org/wiki/Psionika
https://elmoryah.blogspot.com/2016/07/psychotronika-parapsychologia-psionika.html?m=1
https://polter.pl/dnd/Lista-mocy-psionicznych-c15352
D&D 3.0 Zapomniane krainy – Magia Faerunu
Źródło obrazka:
https://unsplash.com/photos/8Z8JijlydJs
Dodaj komentarz